مشکلات رایج اتو بخار

جرم گیری اتو بخار در منزل با ساده ترین روش ها

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که جرم گیری اتو بخار در منزل به چه صورت است. هیچ دستگاه یا وسیله ای در جهان وجود ندارد که دچار جرم و آلودگی نشود. ممکن است با نگاه سطحی متوجه وجود آلودگی نشوید ولی به محض این که به درون اتو نگاه بیندازید مشاهده کنید که چقدر رسوب و جرم در میان قطعات و اجزای آن جای گرفته است. با مشاهده این وضعیت این سوال که چگونه اتو را جرم گیری کنیم در ذهن شما نقش می بندد. در این مطلب می خواهیم به بررسی فعالیت هایی بپردازیم که از طریق انجام دادن آن شما می توانید اتوی خود را با استفاده از آن تمیز کنید.

دلایل وجود جرم در اتوبخار چیست؟

 همانطور که می دانید اتو دارای یک مخزن بوده که باید درون آن آب ریخته شود. حال آب نیز دارای املاح معدنی می باشد، رسوبات این املاح به درون اتو نفوذ کرده و انسداد ایجاد می کنند. این انسداد عموما در قسمت انتهایی اتو و در مکانی که روزنه های ریزی وجود داشته خود را نشان می دهند. در چنین مواقعی به دلیل بسته بودن سوراخ های اتو، امکان خروج بخار از اتو میسر نخواهد بود.

بیشتر بدانید: علت روشن نشدن اتو بخار چیست؟

چگونه اتو بخار را جرم گیری کنیم؟

پیشنهاد می شود زمانی که این مشکل برای اتو شما پیش آمد حتما به متخصص تعمیر اتو مراجعه کنید تا کارهای مربوط به جرم گیری را برای اتوی شما به صورت تخصصی انجام دهد. چنانچه به هر دلیلی امکان رفتن نزد تعمیرکار یا ارسال اتو را ندارید می توانید از طریق روش های زیر در منزل اقدامات لازم برای جرم گیری اتو را انجام هید. پس این روش ها را مطالعه کنید تا بتوانید به جواب سوال خود که چگونه اتو را جرم گیری کنیم، دست یابید:

  • جرمگیری اتو بخار با سرکه

برای این که بتوانید با سرکه به جرم گیری اتو بپردازید، نخستین کار خاموش کردن اتو است. برای ایمنی خود هرگز این کار را زمانی که اتو روشن هست انجام ندهید؛ زیرا علاوه بر خطر برق گرفتگی، احتمال آتش سوزی نیز وجود دارد. چنانچه قسمت کفی  اتو هنوز گرم هست، اقدامی نکنید. بگذارید کف اتو کاملا سرد شود سپس فعالیت خود برای جرم گیری را آغاز نمایید.

جرم گیری اتو بخار

 برای این کار لازم است مقداری سرکه سفید را با مقداری آب مقطر ترکیب نمایید. مقدارآب مقطر باید سه برابر مقدار سرکه باشد. در مرحله بعد، محلول شستشوی آماده شده را در مخزن اتو جایی که همیشه آب در آن می ریزید، وارد کنید. در این مرحله باید اقدام به روشن کردن اتو کنید تا مواد ریخته شده در مخزن بخار شوند. در این زمان گرمای اتو و سرکه موجود در مخزن باعث می شوند، کلیه رسوبات معدنی نرم شده و با خاموش کردن اتو و ریختن محلول باقی مانده به بیرون، جرم ها و رسوبات نیز از اتو خارج شوند.

  • جرمگیری اتو بخار با جوش شیرین

در این مرحله ابتدا اقدام به تمیز کردن کف اتو کنید تا اگر گرد و خاکی بر روی کف اتو موجود بوده تمیز شود. حواستان باشد برای پاک کردن لکه ها از سوزن، نوک چاقو و هر وسیله تیز دیگری استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراش بر روی کف اتو می شود و پیامد آن می تواند بخار ندادن و مشکلاتی دیگر باشد.

 در این مرحله فقط از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. سپس خمیری که از جوش شیرین و سرکه سیب تهیه کرده اید را به طور کامل بر روی کف اتو بگذارید. برای این که بتوانید میزان اثرگذاری این خمیر را مشاهده کنید به یک زمان پنج الی ده دقیقیه ای نیاز دارد. بعد از سپری شدن این زمان، پارچه مرطوب تمیزی را برداشته و بر روی کف اتو که آغشته از خمیر بوده بکشانید تا تمام خمیر به همراه رسوبات موجود از روی سنگ اتو برداشته شوند.

  • تمیز کردن اتو بخار با خمیردندان

در جواب این سوال که چگونه اتو را جرم گیری کنیم می توان به خمیردندان اشاره کرد. خمیر دندان  نیز ماده ای هست که به طور معمول برای جرم گیری اتو از آن استفاده می کنند. برای این کار حتما خمیر دندان های غیر ژله ای را انتخاب کنید. باید قسمت کف اتو کاملا پوشیده از خمیر دندان شده و بعد از گذشت یک زمان تقریبا کوتاه از طریق یک دستمال تمام خمیر دندان را از سطح زیر اتو جدا کرد.

 

  • تمیز کردن اتو بخار با آبلیمو

آبلیمو خاصیتی اسیدی دارد و از طریق آن می توان باعث از بین بردن زنگ زدگی های کف اتو شد. برای این کار، خود لیمو به آبلیمو ترجیح داده می شود. چنانچه لیمو در دسترس ندارید، می توانید آبلیمو را برگزینید. به همین منظور، باید مقداری آبلیمو را درون ظرف ریخت سپس پارچه ای را درون آن قرار داد و سطح زیر اتو را با آن تمیز کرد. می توان سر یک خلال دندان پنبه زد و آن را آغشته به آبلیمو نمود و آن را درون سوراخ های اتو برای گرفتن جرم ها قرار داد.

بهترین روش  پیشگیری  از رسوب گرفتن اتو

بهترین راه برای پیشگیری از به وجود آمدن  جرم در اتو، می تواند خالی کردن مخزن بعد از هر بار استفاده از اتو باشد. راه حل بسیار کارآمد دیگر استفاده از آب تصفیه شده در اتو است. آب تصفیه در مقایسه با آب معمولی دارای املاح معدنی بسیار کمتری هست. در نتیجه امکان رسوب این املاح در اتو نیز کمتر خواهد بود.

کلام آخر

جرم ها کلیه منافذ اتو را می بندند و جلوی ساطع شدن گرما از قسمت زیرین اتو را می گیرند. به همین دلیل، وقتی متوجه شویم که مقداری رسوب در اتو وجود دارد باید سریعا اقدام به خالی کردن جرم اتو کنیم این کار باعث افزایش طول عمر و بهره روی اتو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *