مشکلات رایج اتو بخار

6 نکته کلیدی برای افزایش طول عمر اتو بخار

افزایش طول عمر اتو بخار

آیا اتو بخار نیاز به مراقبت دارد؟

اتو را می توان جزء وسایل ضروری خانه، کارگاه ها ی تولید پوشاک و مزون های لباس به حساب آورد. چنانچه لباسی که تازه دوخت شده اتو نشود امکان ارائه آن به مشتری وجود ندارد. در منزل نیز لباس هایی که در لباسشویی قرار می گیرند بعد از شستشو دچار چروک هایی می شوند تا این چروک ها برطرف نشود نمی توان آن را پوشید و به محل های مختلف رفت؛ زیرا لباس جزیی از شخصیت افراد بوده و یک لباس چروک قطعا به شخصیت یک شخص خلل وارد می کند. بنابراین باید دانست که اتوی در دست شما چقدر عملکرد مهمی برای شما دارد و باید تمام تلاش خود برای مراقبت از آن را انجام دهید. برای آشنایی با نکات افزایش طول عمر اتو بخار خود در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکات نگهداری اتو بخار

همواره نکات و الزاماتی وجود دارد که اگر رعایت شود عمر مفید عملکردی یک اتو بالا رفته و تا مدت ها و حتی سال های طولانی نیاز به خرید اتوی جدید نخواهید داشت. در واقع مراقبت از همه وسایل، می تواند در مدت زمان عمر مفید آن ها نقش داشته باشد. چنانچه بی احتیاطی هایی در برخورد با وسایل برقی نظیر اتو صورت بگیرد قطعا زمان کارکرد آن پایین خواهد آمد و زودتر از عمر طبیعی از رده خارج و غیر قابل استفاده می شود. در نظر گرفتن نکات زیر و به اجرا در آوردن آن ها می تواند به شما در نگهداری اتو کمک زیادی نماید:

مراقبت از کابل برق اتو = مهم ترین راه افزایش طول عمر اتو بخار

حواستان باید به کابل اتو باشد. اگر این کابل خراب شود علاوه بر این که نمی توانید از اتو استفاده کنید درصد خطر برق گرفتگی شما نیز بالا می رود؛ زیرا این کابل هست که برق را از پریز به درون اتو فرستاده و باعث روشن شدن اتو می شود. بهتر است بعد از این که اتو کردن لباس را به اتمام رساندید منتظر باشید که اتو کاملا خنک شود.  باید در جمع کردن کابل اتو نیز دقت کنید تا شکستگی هایی بر روی کابل ایجاد نشود؛ این شکستگی ها می توانند عمر کابل را کاهش داده و با برخورد دست به قسمت های شکسته کابل، برق گرفتگی های خطرناکی رخ دهد.

بیشتر بدانید:  بررسی دلایل سفت شدن دکمه بخار اتو

افزایش طول عمر اتو بخار

تعویض کابل اتو

چنانچه کابل یا سیم اتو بر اثر جمع کردن نادرست دچار شکستی هایی شد نسبت به تعویض آن نباید بی توجه بود. در سریع ترین زمان ممکن اقدمات تعویض کابل باید در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا برق رسانی به اتو از طریق همین کابل رخ می دهد. در زمان تعویض به روکش کابل نیز دقت شود. برای کابل اتو، کابل هایی با روکش های نخی پیشنهاد می شود.

عدم برخورد آب با بدنه اتو بخار

زمانی که می خواهید درون مخزن اتو بخار آب بریزید دقت کنید که آب روی بدنه ریخته نشود؛ زیرا این احتمال وجود دارد که آب به قسمت های داخلی اتو نفوذ کرده و باعث سوختن اتو شود. بنابراین، بهترین راه حل این است که از بطری مخصوص اتو برای ریختن آب در مخزن استفاده کنید.

 

پرهیز از ریختن آب زیاد در مخزن اتو بخار

در بحث نکات نگهداری اتو بخار نباید از مخزن غافل شد. در مخزن اتو بخار یک علامت وجود دارد که نشان دهنده میزان آب در اتو بخار است. به این صورت که آب نباید از خط نشانه بالاتر رود. اگر به این نشانه توجه نشود اتوبخار نمی تواند بخار لازم برای از بین بردن چروک های لباس را تولید نماید.

مراقبت از کفی  اتو بخار

افزایش طول عمر اتو بخار

کفی اتوبخار قسمت مهمی در این دستگاه می باشد. چنانچه خط و خش بر اثر بی دقتی بر روی آن بیفتد امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت. به علاوه در کیفیت عملکرد اتو بخار نیز تاثیر منفی می گذارد. به همین منظور، بهتر است قبل از قرار دادن لباس زیر اتو بخار حتما بررسی کنید که ابزاری فلزی در لباس نباشد. چنانچه لباس دارای زیپ یا دکمه بود حتما اتو را طوری بر روی آن قرار دهید که به اشیای روی لباس برخورد نکند.

استفاده از آب جوشیده برای اتو

افزایش طول عمر اتو بخار

 

بهتر است برای اتو از آب شهر استفاده نشود چرا که آب شهری معمولا سختی بالایی دارد و به مرور زمان املاح آن پس از سرد شدن در مخزن اتو ته نشین  می شود و باعث ایجاد مشکلاتی نظیر انسداد مسیر خروج بخار می شود. پیشنهاد ما استفاده از آب جوشیده شده سرد شده برای اتو بخار می باشد.

استفاده از آب مقطر برای اتو

از دیگر نکات نگهداری از اتو این است که برای اتو کردن از آب مقطر استفاده کنید؛ آب مقطر چون عاری از هر گونه املاح است، چیزی برای رسوب کردن ندارد و در نتیجه می‌تواند انتخاب خوبی برای اتو باشد.

تمیز کردن دوره ای اتو

با توجه به این که همیشه مقداری املاح در آب وجود داشته اتوبخار همواره با خطر رسوب و جرم تهدید می شود. به همین منظور، باید به صورت دوره ای اتوبخار را تمیز کنید تا مانع از انباشته شدن رسوبات و افزایش حجم آن ها در اتو شوید. چنانچه اتو بخار شما با مشکل رسوب و جرم روبرو باشد عملا نمی توان انتظار کیفیت بالای اتوکشی از آن را داشت. باید از روش های گوناگون اقدام به تمیز کردن اتو نمود.

کلام آخر

اتو بخار یک وسیله برقی ضروری مفید هست که باید در نگهداری از آن کوشا بود. بی توجهی نسبت به این وسیله باعث خراب شدن زود هنگام آن می شود. با دانستن نکات نگهداری اتو بخار و رعایت آن ها عمر مفید اتو بخار خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *