مشکلات رایج چای ساز

علت گرم نشدن سینی چای ساز

گرم نشدن سینی چای ساز

افرادی هستند که به‌ طور مکرر چای استفاده می‌ کنند آن ها در طول روز انرژی خود را از چای می گیرند. آن‌ ها با استفاده از چای ساز سریع‌ تر به یک چای دم‌ کرده آماده می رسند و  دیگر معطل جوش آمدن آب کتری بر روی گاز نمی شوند.  چای‌ ساز محصولی است که سریع  چای را آماده می‌ کند. می‌ توانید این دستگاه را در منازل، محیط‌ های مختلف اداری و  تجاری مشاهده کنید. مشکلاتی که  در  چای ساز رخ می‌ دهد  می‌ تواند باعث شود چای ساز  عملکرد صحیح خود را نداشته باشد. یکی از این مشکلات گرم نشدن سینی چای ساز می‌ باشد.

گرم نشدن سینی چای ساز

چای ساز دارای قطعات درونی و چندین قطعه بیرونی می‌ باشد. سینی چای ساز، جزء قطعات بیرونی این محصول به حساب می‌ رود که باید این سینی گرم شود تا قوری که چای در آن آماده‌ شده ، همواره گرم باقی بماند. درواقع این سینی، نقش موثری در تازه بودن چای دارد. به‌ همین منظور زمانی‌ که سینی چای ساز گرم نشود، چای نیز سرد می‌ شود.  علت‌ های مختلفی می‌تواند باعث گرم نشدن سینی چای ساز شود.

یکی از این علت‌ها ممکن است به دکمه ON و OFF دستگاه چای‌ ساز مربوط باشد. زمانی‌ که دکمه آن و آف چای‌ساز خراب باشد و با زدن دکمه  ON هیچ اتفاقی مبنی‌ بر روشن شدن چای ساز رخ ندهد انتقال جریان الکتریکی بین سینی چای ساز و مرکز تولید برق دستگاه به وجود نخواهد آمد و زمانی‌ که برق نیز به سینی نرسد سینی چای ساز نمی‌ تواند گرمای لازم را تولید کنند.

مورد بعدی می‌تواند به برد این وسیله  مربوط باشد. برد قطعه‌ ای کلیدی هست که در واقع همه اجزای چای‌ساز از اجزای درونی تا اجزای بیرونی بر روی مدار آن قرار می گیرند. حال ممکن است یک اشکال باعث شود که برد مشکل پیدا کرده و  عامل اصلی  گرم نشدن سینی چای ساز باشد.

لازم به ذکر این نکته است که می‌ توان دکمه ON و OFF را تا حدودی تعمیر کرد ولی تعمیر و دست بردن در برد چای ساز  کار بسیار غیرتخصصی و مشکلی هست و باید حتماً متخصص مربوط به تعمیرات لوازم خانگی، دستگاه را مورد بازبینی قرار دهد. نکته دیگر ممکن است به سیم‌ ها و کابل‌ های درونی چای‌ ساز مرتبط باشد. یک قطعی کوچک یا یک بریدگی  درون کابل‌ ها و سیم‌ های چای‌ ساز می‌ تواند موجب قطع جریان الکتریکی شود و زمانی‌ که جریان الکتریکی قطع شود، عملاً نمی‌ توان گفت که برق به چای‌ ساز رسیده و باعث گرم شدن سینی چای ساز شود. حال اگر این مشکل به وجود آمد و با بررسی‌ های لازم علت آن روشن شد، راه‌ حل مناسب برای تعمیرات مربوط به گرم نشدن سینی چای ساز در دستور کار قرار گیرد تا بتوان یک چای‌ساز سالم با کارکرد طولانی‌مدت را در اختیار داشت.

نکات لازم برای پیشگیری از گرم نشدن سینی چای ساز

نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ ها می‌ توانید یک چای‌ ساز را برای مدت طولانی داشته باشید بدون این‌ که در هیچ قطعه‌ ای از آن اختلال و خرابی به وجود آید. در واقع هر محصولی را که به طور درست از آن مراقبت کنید یک محصول بادوام به حساب می‌ آید. البته این مورد نیز مطرح است که حتماً موقع خرید، یک چای‌ساز مرغوب و درجه یک را انتخاب کنید. یک چای ساز نامرغوب به‌ طور مکرر در هر قسمتی از آن ممکن است خرابی رخ دهد و شما به اجبار باید مدام چای‌ساز را به تعمیرگاه برده و در پی تعمیر آن باشید.

اولین نکته ای که در ارتباط پیشگیری مشکل چای‌ ساز باید بیان کنیم تمیز کردن مدام چای‌ساز می باشد. بهتر است همیشه نسبت‌ به تمیز کردن چای‌ساز اقدامات لازم را انجام دهید. چای‌ساز دستگاهی هست که مدام با آب سر و کار دارد؛از آن جا که آب خود در برگیرنده مواد معدنی زیادی هست که این مواد معدنی به‌ تدریج باعث ایجاد رسوب می‌ شوند و همین رسوب‌ ها می‌ تواند درون چای‌ساز تخریب ایجاد کرده تا به گرم نشدن سینی چای ساز برسد.

 

بنابراین رسوب زدایی و توجه به تمیزی چای‌ ساز می‌ تواند به‌ عنوان عنصری با اهمیت و یک عامل پیشگیری کننده قوی به حساب آید. نکته دیگری که می‌ تواند یک عامل مهم باشد این است،  وقتی درحال خرید این دستگاه هستید ترجیح خود را به چای ساز فلزی، شیشه‌ ای و سرامیکی قرار دهید. چای سازهایی که پلاستیکی هستند یا دارای سینی پلاستیکی یا بدنه پلاستیکی می باشند علاوه‌ بر این‌ که دم کردن چای در آن‌ ها به‌ دلیل پلاستیکی بودن مضر هست و کیفیت مطلوبی ندارند ، عمر بالایی هم نخواهند داشت. نکته دیگر این است که چای‌ ساز نباید به‌ طور مدام روشن باشد، چای‌ سازی که به‌ طور مدام روشن باشد اختلال عملکردی پیدا می‌ کند و می‌ تواند یکی از علت های گرم نشدن سینی چای ساز همین مورد باشد.

کلام آخر

چای ساز یک سینی دارد که از آن سینی استفاده می شود تا بتوان چای را گرم نگه داشت. بعد از به جوش آمدن آب و ریختن چای در قوری آن را بر روی سینی داغ چای ساز می گذارند تا دمای محیط، چای را سرد نکند. حال ممکن است این سینی بر اثر قطع و وصل هایی که در سیم های الکتریکی به وجود می آید سرد شده و گرم نباشد. به همین منظور باید دستورالعمل های لازم برای تعمیر گرم نشدن سینی چای ساز را انجام داد تا سینی تعمیر شده و چای درون قوری، مدام گرم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *