مشکلات رایج چای ساز

بررسی علت طعم بد چای در چای ساز

طعم بد چای در چای ساز

چرا چای ساز طعم بدی به آب می دهد؟

شاید تا به‌ حال با این اتفاق مواجه شده باشید که آب را درون چای‌ساز برای درست کردن چای قرار دهید ولی بعد از این‌که آب به جوش آمد و چای درست شد، متوجه شوید که یک بوی نامطبوعی دارد و متوجه طعم بد چای در چای ساز. این بوی نامطبوع می‌ تواند دلایل گوناگون  داشته باشد. برای این‌ که از دلایل این مشکل آگاه شوید پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید.

تجمع رسوبات:

زمانی که چای ساز شما، چایی با بوی بد، تحویل شما می‌ دهد می‌ تواند به این دلیل باشد که مقداری رسوب در چای‌ ساز جمع شده است.

رسوبات موجود همان ترکیبات معدنی موجود در آب هستند که به‌ مرور زمان، این ترکیبات معدنی در قطعات و تجهیزات چای‌ ساز نفوذ پیدا کرده و به‌ دلیل عدم تمیز کردن چای‌ ساز در آن‌ جا مانده‌ اند. تجمع رسوب و برخورد مجدد رسوب با آب می تواند دلیل این باشد که چرا چای ساز طعم بدی به آب می دهد؛ زیرا این بوی بد به آب منتقل شده و چای ساخته‌‌ شده با این آب نیز یک چای بد بو خواهد بود.

چای بی کیفیت و نامرغوب:

مورد دیگر علت  می‌ تواند به چای مربوط باشد. چایی که در چای‌ ساز ریخته اید، چای نامرغوب باشد. چایی که از نظر کیفیت مطلوبیت نداشته باشد. همین مورد خود می‌ تواند باعث بد بو شدن چای در چای‌ساز شود. چای نامرغوب به‌ مرور زمان، باعث می شود که دستگاه چای ساز نیز بد بو شود.

طعم بد چای در چای ساز

آب مورد استفاده دلیل اصلی طعم بد چای در چای ساز:

مورد دیکر طعم بد چای در چای ساز ممکن است به آبی که شما در چای ساز می‌ ریزید مرتبط باشد. همان‌ طور که می‌ دانید آب لوله دارای املاح معدنی و مواد مغذی فراوان هست. در نتیجه یک آب با حجم سنگین به شمار می‌ رود. حال اگر این آب پر املاح را درون چای‌ ساز قرار دهید، وقتی‌ که بخار با آب ترکیب می‌ شود، املاح موجود در آب بر اثر حرارت ته‌ نشین شده و ته‌ نشین شدن آن‌ ها می تواند جواب این سوال که چرا چای ساز طعم بدی به آب می دهد، باشد.

چای ساز نو

نکته دیگر ممکن است به قطعات خود چای‌ساز مربوط باشد. به این صورت که شما یک چای‌ ساز را تازه از جعبه در آورده اید. در واقع  در حال استفاده از یک چای‌ ساز نو هستید. یک چای‌ ساز نو خود به‌ طور طبیعی دارای بو می‌ باشد. یا این‌ که ممکن است چای‌ ساز را تعمیر کرده باشید و در فرایند تعمیر قطعه‌ ای درون چای‌ساز خارج شده و قطعه‌ای دیگر جایگزین شده باشد و این بو ناشی از همان اتصالاتی باشد که بابت قطعه جدید صورت‌ گرفته است.

بنابراین، بهترین کار این است که قبل از زدن چای ساز به برق و استفاده از آن حتماً چای ساز را به‌ صورت دقیق و اصولی بشویید. لازم است در شستشوی چای‌ساز از برگ‌ هایی مثل گل محمدی، بابونه و حتی برگ‌ های معطر برای شستن استفاده کنید. .

چطور طعم بد آب را در چای ساز ازبین ببریم؟

حال که دانستید چرا چای ساز طعم بدی به آب می دهد، راهی که پیش روی دارید این است که از روش‌ هایی استفاده کنید تا این بوی بد را از چایی ساز دور کنید. به‌ همین منظور، بهتر است تا جایی‌ که می‌ توانید اجزا و تجهیزات چای‌ساز را از یکدیگر جدا کنید و تمامی اجزا را، البته اجزایی که با اتصالات چای ساز مرتبط نیستند را کاملاً بشویید و در این مراحل شستشو حتماً از مایع شوینده استفاده کنید. قطعاً مقداری رسوب در جایی ساز شما وجود دارد، برای‌ اینکه بتوانید این رسوبات را از بین ببرید می‌ توانید از محلول های موجود در بازار استفاده کنید. البته از روش‌ های خانگی مثل، سرکه و جوش شیرین نیز می‌ توانید برای زدودن رسوب‌ها استفاده کنید.

طعم بد چای در چای ساز

برای شستن چای ساز بهتر است که ابتدا آب را درون چای‌ ساز ریخته و بگذارید آب به نقطه جوش برسد بعد از این‌ که آب نقطه جوش رسید از آن آب برای درست کردن چای استفاده نکنید، بلکه آن آب را دور بریزید و مجدد  در چای‌ ساز آب ریخته و برای چای از آب دوم استفاده کنید.

برای‌ اینکه چای‌ ساز شما عمر بیشتری داشته باشد و این مشکلات برای چای ساز به وجود نیاید‌ بهتر است برای دم کردن چای  از آب تصفیه برای چای استفاده کنید. نکته دیگر انتخاب چای درست است. چایی که اصل بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. از طریق رعایت این موارد می‌ توانید کمک کنید که بوی بد از چای‌ ساز خارج شود.طعم بد چای در چای ساز

روش های پیشگیری از ایجاد بوی بد آب در جای ساز چیست؟

همیشه پیشگیری از یک اتفاق بهترین راه‌ حل می‌ باشد. بهترین کار ممکن برای جلوگیری از طعم بد چای در چای ساز این استکه آبی که درون چای‌ ساز می‌ ریزید درجه حرارت پایینی داشته باشد. به‌علاوه کاملاً تصفیه‌ شده باشد و یک آب سبک به حساب آید. در نگه‌ داری چای مصرفی خود حتماً دقت کنید. به این منظور که چای را در جایی نگذارید که دچار کپک شود یا این‌ که در کنار ادویه‌ها آن را قرار دهید که بوی ادویه بگیرد. به‌ طور منظم و در فواصل زمانی معین سعی کنید با روش های که ذکر شد چای ساز را جرم گیری و رسوب زدایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *